Nowe oblicze – upcyklingowe działania

Według statystyk  z 7 zakupionych T-shirtów, aż 4 lądują w śmieciach po kilkukrotnym użyciu. Rocznie na świecie powstaje ok. 1,5 mln ton śmieci, a Nowy Jork na ich pozbywanie się wydaje 1 mln dolarów dziennie. Odpady to narastający problem współczesnego świata. Wyrzucając ich coraz więcej, nie tylko zanieczyszczamy środowisko, ale też doprowadzamy do marnowania olbrzymich ilości cennych surowców, które można wykorzystać ponownie, nadać im nową wartość i jakość.

 

 

 

Volvo Firma Karlik w 2018 roku rozpoczęła współpracę ze Spółdzielnią Socjalną Furia, która jako pierwsza w Polsce od 2014 roku wdraża autorski, innowacyjny model aktywizacji zawodowej osób w spektrum autyzmu. Dzięki tej kooperacji powstał projekt Torba z banerów Volvoprodukcja w duchu upcyklingu oraz idei społecznie odpowiedzialnego biznesu z celem inicjatywy charytatywnej. Torby powstają ze zużytych banerów reklamowych Volvo oraz pasów bezpieczeństwa, które trafiłyby jako odpad na wysypisko. Każda  jest inna, nie ma dwóch identycznych egzemplarzy. Torba jest niezwykle pojemna    i funkcjonalna, a wnętrze wykończone podszewką, wewnętrzna kieszeń i regulowany pasek pozwalają na wygodne użytkowanie. Z każdej sprzedanej torby 10 zł otrzymuje Fundacja „Fiona” działająca na Rzecz Integracji Osób Niepełnosprawnych i autystycznych.

 

 

– Torba z banerów Volvo to projekt o wymiarze ponadproduktowym. W pakiecie z torbą jest wszystko co służy wsparciu drugiego człowieka w jego rehabilitacji społecznej i aktywizacji zawodowej. To projekt, dzięki któremu realną pracę otrzymują osoby, nie mające szans na podejmowanie wyzwań zawodowych na otwartym rynku pracy. W naszym działaniu nie chodzi tylko o aspekt biznesowy, idea społeczna dominuje nad wymiarem ekonomicznym. Ważny jest także element ekologiczny,  tworzenie ze zużytych rzeczy czegoś zupełnie nowego, stylowego i potrzebnego – podkreśla  Anna Janiak, prezes zarządu Fundacji Fiona.

 

 

 

 

Torby są dostępne w sprzedaży w salonach i serwisach Volvo Firma Karlik oraz w Showroomie w Starym Browarze. Szczegółowe informacje i zamówienia pod adresem  marketing@karlik.dealervolvo.pl lub pod numerem 668-006-631.

 

 

Aktualna oferta: https://photos.app.goo.gl/FsthazEy8Q9JnXXWA  

Cena: 85 zł

Współpraca ze Spółdzielnią Socjalną Furia zaowocowała powstaniem kolejnych upcyklingowych projektów, tym razem ze zużytych sukien ze standów reklamowych. Od 2019 roku w ofercie Volvo Firma Karlik są modne plecako-worki, niezwykle praktyczne i uniwersalne, gdyż pasują do każdej stylizacji. Są bardzo pojemne i funkcjonalne, z łatwością można prać je w pralce.

Najmłodszym naszym wspólnym projektem są niepowtarzalne pokrowce na garnitury.

Ze sprzedaży plecako-worków oraz pokrowców środki również są przekazywane na rzecz Fundacji „Fiona”, odpowiednio 5 zł

i 10 zł.

Nasza upcyklingowa oferta to nie tylko stylowy zestaw praktycznych dodatków, idealnych na co dzień!

Ale jednocześnie zestaw, który pozwoli dostosować akcesoria do ulubionego modelu Volvo.

 

 

 

Za film opowiadający o tej inicjatywie otrzymaliśmy Srebrną Tarczę podczas V Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”, który odbył się 10-17.09.2020 roku.

Zachęcamy do obejrzenia filmów, pokazujących pracowników Spółdzielni Socjalnej Furia, którzy szyją dla nas upcyklingowe akcesoria.

Zobacz również